“Alle reclame is goede reclame”, zegt de volksmond. Nieuwe marketeers zeggen van niet, want dan schend je het imago van je merk en ga je net consumenten verliezen. En toch blijft er reclame opduiken die duidelijk mikt op buzz zonder rekening te houden met mogelijke schade. Laatste voorbeeld is Sixt, een autoverhuurder die op de homepage van Le Monde uitpakt met onderstaande banners.
Dan stel ik mezelf de vraag: wil Sixt hier echt vrouwen mee aantrekken? Of mikken ze eerder op het hoongelach van de mannen? En hebben ze de negatieve word of mouth ingerekend als collateral damage, hebben ze die word of mouth onderschat of beschouwen ze negatieve en positieve word of mouth als een pot nat?
En dan nog een vraagje specifiek voor de vrouwelijke lezers van Buzzing Bees: vinden jullie dit grappig, flauw of beledigend? Zoveel vragen…
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…