Categories: BuzzNew media

Heinz: Talk to the Plant

Zoals mode zich in een perpetuum mobile recycleert, zo kent ook het web zijn wederkerende grillen. Net als in de beginjaren lijken webcams vandaag opnieuw de flavour of the month te worden. Of hoe verklaart u anders het gigantische succes van deze weliswaar zeer schattige puppy’s (meer dan 5 miljoen views tot nu toe)? Of de terugkeer van dit soort campagnes? Heinz springt mee op de wagen met Talk to the Plant, een “live broadcast experiment” met een webcam en een stel planten.

Op Talk To The Plant kunnen bezoekers aanmoedigende woorden intypen, die vervolgens door een computer worden uitgesproken tegen de planten. Heinz wil zo te weten komen of de planten sneller zullen groeien. Komisch, engaging en viraal. Met vermoedelijk een zeer klein prijskaartje. Perfect voer in crisistijd dus.

Made by Daddy.

, , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago