Heineken pakt uit met de naar eigen zeggen allereerste geoblogging marketingcampagne ter wereld. Nu mag je van dat bier zeggen wat je wil, maar het zijn wel sterke marketingjongens. Heineken Delivery Men is een geotracking game waarmee je live op je scherm de afleverjongens van Heineken kan volgen. Wie het snelst kan raden naar welke Nederlandse bar ze onderweg zijn, wint een Nokia N95 met GPS.
Het interactieve reclamebureau Qi steunde voor de ontwikkeling van deze actie op de Nederlandse startup Bliin, “een gratis dienst waarbij je met je mobiele telefoon je live locatie en alles wat je daar meemaakt kunt delen. Bliin-gebruikers kunnen elkaar waar dan ook ter wereld vinden en in real time volgen. Vanaf je mobiel kun je foto’s en trips uploaden die onmiddellijk zichtbaar zijn op de plek waar ze zijn genomen.”
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…