Categories: Marketing

Goviral over virals en Media Youcracy

Nee hoor, Cannes is niet een grote champagnezuipende en cocaïnesnuivende egotripperij. Er valt af en toe blijkbaar ook iets mee te pikken. Getuige deze twee seminaries van Goviral, de Deense experten in het seeden en tracken van virals. Ze zijn intussen al behoorlijk oud, dus misschien hebt u ze al eens ergens gezien.

Het eerste, gegeven door CEO Claus Moseholm, dateert uit 2006 en geeft een mooi overzicht van het wat en hoe van virals.

In het tweede filmpje (uit 2007) ziet u de andere CEO Jimmy Maymann uitweiden over The Media Youcracy, oftwel de overgang van de passieve naar de actieve consument.

Interessant kijkvoer voor tijdens uw lunchpauze of om de gaten in uw weekend mee op te vullen. Wie lettertjes boven video verkiest, kan ook het gratis e-book Welcome to the Media Youcracy downloaden.

Via en via

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago