Categories: BrandingCommercial

Gorillaz’s and BBC’s Journey to the East

Damon Albarn en Jamie Hewlett, de wonderboys achter Gorillaz, verrassen met een prachtige commercial voor BBC‘s aanwezigheid op de Olympische Spelen. En toch is mijn gevoel hierbij dubbel: enerzijds is de spot een pareltje, anderzijds kleeft er een bitter smaakje aan deze Spelen waar ik Gorillaz liever niet mee associeer. Zouden ze over deze associatie hebben nagedacht? Of zijn ze ze gewoon blind voor de poen gegaan?

Made by Red Bee Media and RKCR/Y&R.

Hat tip (again) to LamaZone!

, , , , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

11 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

11 years ago