Categories: Advergame

Fear Tracker

Er bestaan grosso modo twee manieren om rond een product te communiceren: je focust je op een sterk kenmerk van het product of je doet gewoon iets opvallends en plakt er je merk aan vast.  Doe je het eerste, dan is het wat moeilijker om een leuk en opvallend idee te vinden maar dan blijft je merk langer hangen. Doe je het tweede dan is het al makkelijker om op te vallen maar dan moet je duimen dat iemand ook nog je merk herinnert en niet enkel je leuke idee.

Dit alles om maar te zeggen dat Volkswagen een zeer sterk voorbeeld van de tweede benadering in het wild heeft losgelaten: Fear Tracker, een hilarische interactieve trailer die de nieuwe Golf GTI moet lanceren. Met behulp van uw toesten kunt u allerlei komische effecten aan de trailer toevoegen, wat hem angstaanjagender maakt. De uiteindelijke baseline rondt af met: “Schreeuw het echt eens uit. Probeer de Golf GTI“.

In andere omstandigheden had ik zo’n vrijblijvende link met het product niet toegejuichd maar het idee is hier bijzonder goed uitgewerkt, vooral dan in de Franstalige versie. En dan durven we al eens iets door de vingers zien…

De buzz wordt verzekerd door blogactivering tot in Frankrijk toe en met handige embed-, Facebook- en Twitter-knopjes. Iemand enig idee welk bureau hier achter zit? Ik gok op Emakina.

Update: Niet Emakina dus, maar wel BWAT en 1md. Thanks Vinch!

Hat tip to Nico!

, , ,

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago