Na 6 jaar radiostilte betreedt worstjesmerk Zwan eindelijk weer de marketingarena, en het doet dat meteen met een sociale campagne. Onder de vlag ‘Echte Momenten, Echte Zwan‘, gaf Zwan twee personages uit zijn nieuwe tv-spot, Alex en Julie, een ‘echt’ karakter door hen op Facebook en Netlog te plaatsen en bezoekers van de nieuwe Zwan.be uit te nodigen hen toe te voegen.
Maar dat is niet alles. Op Zwan.be kan je namelijk jouw échte Zwan-momenten toevoegen, waarop bezoekers van de site vervolgens kunnen stemmen. Wie de meeste stemmen behaalt, wint niet alleen een Wii maar zal in 2010 bovendien het campagnebeeld worden van ‘Echte Momenten, die beleef je met Zwan‘.
Maar waarom vertel ik u dit allemaal? Wel, omdat ik u zou willen vragen om op onderstaande deelnemer te stemmen. En omdat ik u hier tegelijk duidelijk mee wil maken – ook al zullen sociale mediagoeroe’s dit een hoofdzonde vinden – dat zelfs in sociale campagnes een lichte vorm van moderatie geen kwaad kan…
Made by Emakina.
Hat tip to Nico!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…