Virals zijn out, riep ik al een hele tijd terug. Maar dat is niet helemaal waar. Fake virals zijn out. Als je écht iets uitzonderlijks doet, dan wordt je viral wel aanvaard. Kijk maar naar de vele flash mobs in stations wereldwijd. En je mag er dan zelfs duidelijk je merk tegenaan plakken. Waarom? Omdat je met fake virals met de voeten van je publiek speelt, terwijl je hen met deze nieuwe virals brood en spelen biedt.
Dunlop heeft dat goed verstaan en trommelde daarom Steve Truglia op, de stuntman uit de Bondfilms, om de allereerste looping met een wagen uit te voeren en zo een wereldrecord te vestigen. De stunt werd in de UK voorafgegaan door een buzzcampagne. Meer filmpjes en achtergrond zijn te vinden op Loop the Loop.
Of zou dit toch fake zijn en zijn ze weer met mijn voeten aan het spelen?
Made by We are Social.Via
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…