Reclamejongens lachen al eens graag met hun broodheren, de klanten. Dat is enkel om stoom af te laten, want die klanten halen voortdurend het bloed onder de nagels van de creatieve genieën die reclamebureaus bevolken. Klanten verknoeien namelijk pure kunstwerken door er een groter logo op te knallen of hun merkkleuren op te leggen. Klanten zijn gierig omdat ze hun hele budget voor de komende drie jaar niet willen spenderen aan het geniale interactieve idee van de stagiaire met de grote boezem. De clichés over klanten zijn talrijk.
Maar welke vooroordelen leven er aan de andere kant van het kanaal? Citrus licht een tipje van de sluier met Dear Agency, een campagne vol (surreële en waarheidsgetrouwe) clichés waarin marketingdirecteurs ontslagbrieven wordt aangeboden om hun slabakkende agentschappen buiten te schoppen.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…