Categories: Social Media

De Instagram-menukaart

Iedereen heeft er wel eentje in zijn vriendenkring zitten: de foodie-fotograaf die al zijn gerechten op restaurant fotografeert en via Foursquare of Instagram deelt. De horror!

Het New Yorkse restaurant Comodo is er echter in geslaagd deze nieuwe gewoonte in zijn voordeel en dat van zijn klanten om te buigen, zonder in de uitgemolken val der fotowedstrijden te vallen.

Hoe? Met een Instagram-menu. Op de menukaart worden klanten uitgenodigd de verschillende gerechten op Instagram te bekijken via de hashtag #comodomenu. Daar zien ze foto’s die andere klanten van de gerechten van het restaurant hebben getrokken. En kunnen ze eventueel zelf foto’s toevoegen.

Het #comodomenu is een veelvoudige win:

* Klanten kunnen op een eenvoudige manier foto’s bekijken van alle schotels zonder dat het restaurant een lelijk fotomenu hoeft voor te schotelen.
* Klanten kunnen de gerechten gemakkelijker beoordelen, wat het restaurant een waardevolle return oplevert én een betrouwbare reputatie.
* Het restaurant stapelt op eenvoudige wijze earned media op naarmate meer klanten foto’s delen met hun vrienden.

Wedden dat we dit soort hashtags nog gaan zien?

 

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago