Categories: Ambient

De g-kracht van Mercedes Benz

Je kan vertellen wat het optrekvermogen is van een wagen, je kan het tonen en je kan het laten aanvoelen. Impact BBDO koos voor de laatste optie door een origineel medium aan te spreken: het tv-schermpje in de vliegtuigen van Emirates.
Wanneer een vliegtuig van Emirates naar de baan taxiede, floepte het persoonlijke tv-schermpje aan en vertoonde de zin “This is wat it feels like accelerating a Mercedes Benz C63 AMG“. Eens het vliegtuig zijn snelheid begon op te drijven, kregen de passagiers de neus van de wagen te zien die over de landingsbaan snelde. Zo voelden ze aan den lijve hoe het was om op te trekken met de sportwagen.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago