Virals zijn een effectieve marketingvorm met één groot nadeel: je kan ze niet tegenhouden. Toen Chrysler Nederland een (overigens vrij flauw, zie hieronder) viraal filmpje bestelde bij FHV BBDO voor zijn Dodge Nitro, bleek dit een klein succesje op te leveren. Verschillende Nederlandse blogs namen het filmpje over.
http://view.break.com/333000 – Watch more free videos
Maar na wat seeden kwam de viral ook op Amerikaanse blogs terecht. En Amerika is natuurlijk touchy als het op tonen van zogezegd dierenleed aankomt. Gevolg: de Amerikaanse hoofdzetel van Chrysler biedt publiekelijk zijn excuses aan voor de “extreem slechte smaak” van de Hollanders en gebiedt die laatste het filmpje van YouTube af te halen. Maar da’s niet zo makkelijk…
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…