Lowe Bangkok stuurde een staaltje van het wasproduct Breeze Excel – “Confidence to remove stains in 1 wash” – naar alle uithoeken van Thailand, vergezeld van een t-shirt.
Het t-shirt zat echter niet ín het postpak, wel er rond. Zoals Lowe verwachtte, kwamen de t-shirts helemaal vuil bij de bestemmeling toe. Als de ontvangers het t-shirt weer wit wensten te krijgen, hoefden ze het slecht eenmaal te wassen met het staaltje binnenin het pak.
Op zich is het al lovenswaardig dat een wasproduct zich aan iets anders waagt dan een irritante tv-spot. Dat er dan ook nog een stevig concept achter zit dat ze allemaal op een rijtje heeft, is helemaal toe te juichen. En toch. Zou u een positieve indruk krijgen van een merk dat u een verschrikkelijk vuil, doodgewoon wit t-shirt toestuurde, en u vroeg om het eerst zelf te wassen?
Hat tip to de bevallige Lama!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…