Veel mensen staan huiverachtig tegenover een tweedehands omdat iemand anders er al mee gereden heeft. De meeste reclamebureaus trachten dit vervelende feit dan ook te verzachten of weg te moffelen. BBDO Athens daarentegen is erin geslaagd dat ene zwakke punt in een sterk punt om te turnen. En dan moet je je wel gewonnen geven.
Update: Tweedehandsverdeler Nearly New Car heeft enkele jaren geleden krek dezelfde campagne gelanceerd, waarbij een vrouw in zwarte lingerie werd afgebeeld boven de tekst “Zou u het erg vinden als u niet de eerste bent?“. Nearly New Car werd op de vingers getikt door de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame en trok de campagne opnieuw in.
Hat tip to Jonathan.
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…