Categories: Advergame

Hoe oud lijk jij echt?

Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats, nooit eigenlijk, maar voor mijn laatste post van het jaar maak ik voor een keertje graag een uitzondering. L’Oréal vroeg ons namelijk hun nieuwste verzorgingsproduct, Biotherm Skin Vivo Uniformity, via sociale netwerken te lanceren. In plaats van een klassieke communicatie rond het product, verkozen we vrouwen eindelijk het antwoord te geven op een moeilijke vraag: hoe oud lijk jij echt?

Welke vrouw wil het antwoord op deze oeroude vraag immers niet kennen? Met Spiegeltje, Spiegeltje ontwikkelden we een magische Facebook-spiegel waarin vrouwen kunnen ontdekken hoe oud anderen hen écht schatten, en waarmee ze zich tegelijk ook kunnen uitleven in dat andere verborgen verlangen: andere vrouwen beoordelen op hun uiterlijk …

Het principe is even eenvoudig als onweerstaanbaar: via de applicatie kan men een foto van zichzelf toevoegen in de spiegel, waarna andere bezoekers gevraagd wordt een leeftijd op deze foto te kleven.
Na verloop van tijd krijgen deelnemers dan de gemiddelde leeftijd toegestuurd die onbekenden hen hebben geschat, uiteraard samen met een Skin Vivo Uniformity kortingsbon om hun schijnbare leeftijd te verbeteren. Bezoekers die de leeftijd van deelnemers goed hebben kunnen inschatten, maken dan weer kans op één jaar gratis Skin Vivo Uniformity.

Made by Wanabe.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago