Categories: Event

BASE Check schenkt voorbijgangers holografisch standbeeld (sponsored post)

Het nieuwe tariefplan van Base, BASE Check, is inclusief een Spotify Premium account en een applicatie die dient als stadsgids. Ideaal voor jongeren om zich de stad toe te eigenen, zo zeggen ze zelf. En om dat idee kracht bij te zetten, ontwikkelde reclamebureau Duval Guillaume een ware wereldprimeur: het gaf voorbijgangers de kans om binnen enkele minuten een 6-meter hoog holografisch standbeeld van zichzelf te maken.

Op het Brusselse Albertinaplein werd een enorme constructie van meer dan tien meter hoog gebouwd. Mensen die de gratis BASE CHECK-applicatie op hun smartphone hadden staan of die ter plekke installeerden, kregen toegang tot een scanner. Daar selecteerden ze ook grafische effecten en een soundtrack voor hun standbeeld. Eens gescand zagen de deelnemers enkele minuten later hun naam én hun imposant, 6-meter hoog holografisch standbeeld op de sokkel verschijnen. Nooit eerder werden zulke grote hologrammen van mensen gemaakt. En vanzelfsprekend werd dat nog nooit op zes uur tijd voor meer dan honderd mensen gedaan. Alle standbeelden zijn te zien op de Facebook-pagina van Base Check

DISCLAIMER: Deze blogpost is gesponsord door onze vrienden van Enchanté.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago