In Japan doen ze het al jaren, in Europa beginnen de eerste QR-codes (een soort barcodes die je met je smartphone kan scannen om een mobiele webpagina te openen) druppelsgewijs in reclame op te duiken. Opvallend genoeg zijn de meest in het oog springende toepassingen die ik tot nu toe zag passeren van Belgische makelij. Herinner u bijvoorbeeld Likify, de real life Facebook Like van Nike. Of neem bijvoorbeeld de onderstaande campagne voor de renovatielening van Axa. Aan de hand van duizenden verfpotten creëerden Axe en Duval Guillaume Antwerp/Modem reusachtige QR-codes en plaatsten deze op billboards in de Brusselse Dansaertstraat en Keizer Karellaan. Wie de codes scant, kan de voordelen van Axa’s renovatielening bekijken op een mobiele website evenals de making of van de campagne.
Hoedje af voor Axa om de pioniersrol op zich te nemen, zeker voor de Belgische markt en al helemaal voor de financiële sector. Want de Belgen mogen dan wel meer en meer vertrouwd raken met mobiel internet, van QR-codes heeft het merendeel volgens mij nog nooit gehoord. Of zou ik me vergissen? Heeft iemand cijfertjes liggen?
Hat tip to Andrew Vassallo!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…