Categories: Social Media

Africamuseum vereeuwigt je Facebook-status

Famous weet zijn bloggers te paaien. Het reclamebureau stuurde me onderstaande filmpje toe om mijn aandacht te vestigen op de laatste tentoonstelling van het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika, dat midden 2012 zijn deuren sluit voor renovatie. Om de allerlaatste expo ‘UNCENSORED. Kleurrijke verhalen achter de schermen‘ in de kijker te zetten, zullen negen Afrikaanse kunstenaars negen dagen lang ingestuurde Facebook-berichten omzetten in Afrikaanse kunstwerkjes. Deze werken zullen vervolgens gedurende de hele renovatieperiode te bezichtigen zijn rond het werfhek van het museum. Het eerste filmpje heeft inderdaad mijn aandacht weten te vangen. Oh, dat grote ego. Ooit wordt het mijn ondergang.

Nicolas Chartier

Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!

Share
Published by
Nicolas Chartier

Recent Posts

Dance Pony Dance

Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…

10 years ago

Het is een afwijking, mijnheer

Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…

10 years ago

Super Bowl 2013: alle reclamespots van de Super Bowl

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…

10 years ago

You need a smartphone. Now.

De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…

10 years ago

De geïmporteerde advertentie van DHL

Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…

10 years ago