Ik kan het niet helpen, ik verander in een nerveus giechelende tiener van zodra ik nog maar een glimp opvang van een nieuwe campagne van het zwaar heersende reclamebureau North Kingdom. Imagine my surprise toen ik zonet hun gloednieuwe Teamgeist voor Adidas ontdekte.
Het voetbalspel Teamgeist voert ons mee in de geschiedenis van het Duitse voetbal. Duitse voetbalspelers zijn hun identiteit kwijtgespeeld en wij moet die terughalen door historische wedstrijden te winnen. De gameplay is zelfs voor een voetballeek als ik relatief eenvoudig, maar het geheel is zo overweldigend vormgegeven dat je niet anders kan als verbijsterd voor je scherm gekluisterd te zitten. Als kers op de taart kan je het verhaal als graphic novel downloaden en er zou ergens nog wat augmented reality verborgen zitten. Pure advertising sweetness…
Adidas Teamgeist, Adidas, North Kingdom, Teamgeist, Advergame, Football
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance Pony Dance een prachtig bewijs…
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché "Zet er een hond op, en…
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets heb gepost.…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens en angsten van de "here…
Show, don't tell is één van de beste marketingstrategieën. Velen doen het dan ook, maar…