Ik hou van creatieve communicatie in bushaltes (dat had u hier, hier, hier, hier en hier misschien al gemerkt). Mensen staan er te springen om verstrooiing. Ze hebben er niets anders te doen dan naar uw reclame te kijken. Is die goed, dan zal ze nog lang blijven nazinderen. Is ze slecht, dan ook. U zorgt er dus maar beter voor dat ze goed is. Deze Zuid-Afrikaanse campagne voor spaarlampen is een goed voorbeeld van hoe het wel moet. Ze benut haar omgeving ten volle, stoort niet en zit meteen raak.
De verlichting in de bushalte springt enkel aan wanneer iemand de halte benadert en maakt zo de boodschap van spaarlampproducent Osram leesbaar: ‘Only use energy when you need it‘. Een krachtige reminder hoe eenvoudig het is om energie te besparen, zeker in de huidige energiecrisis in Zuid-Afrika.
Made by Saatchi & Saatchi Kaapstad.
Via
Osram, Only use energy when you need it, bus stop, energy saving, bushalte, outdoor advertising
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché “Zet…
Marketeers zijn altijd maar op zoek naar nieuwe, hippe methoden…
De décolletés van Wonderbra zijn wereldberoemd. Alleen: zijn die schaarsgeklede…