Koning voetbal komt de gemoederen weer ophitsen in marketingland. En dan is het altijd leuk om campagnes even naast elkaar te leggen. Neem nu The HardChorus Song Contest van Puma. Puma en het New Yorkse bureau Droga5 nodigden hooligans uit Europa’s grootste naties uit hun zangtalent te bewijzen in wat Puma omschrijft als “de grootste zangwedstrijd in Europa”. Het resultaat is hilarisch, maar ook boordevol emoties en 100 % voetbal. Let er ook op hoe Puma in het geheel enkel de rol speelt van medium voor het aangeboden entertainment.
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Laten we daar even Nike‘s bijdrage aan de aanstormende voetbalhysterie naast leggen. Met de spot ‘Write the Future‘ biedt het merk opnieuw een magistraal epos aan. Bijzonder mooi om naar te kijken, maar ook bijzonder klassiek en zonder enige interactie. Het moge duidelijk wezen waar mijn voorkeur naar uitgaat. Maar wat ik me vooral afvraag is: welke campagne verkiest u?
Puma, Hardchorus song contest, Nike, Write the future, voetbal reclame, Wereldbeker reclame
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
In het kader van zijn maandelijkse ‘Rethink’-katern vroeg Icon Magazine…
Baseline: “Free-thinkers wanted. vw.co.za/careers”. Bekijk de andere versies hier:
Orange Cinéma Séries in Frankrijk verwent liefhebbers van tv-series met…