MTV Networks International promoot MTVNHD, zijn eerste internationale HD-dienst, met een opzwepende interactieve marketingcampagne genaamd ‘Experience The Music’. Dankzij Flashtechnologie en texture mapping in 3D is het Poolse interactieve bureau K2 erin geslaagd muziekfans te laten optreden in hun eigen videoclip, om deze vervolgens te delen met hun virtuele en echte vrienden. Een trucje dat meer belegen is dan oude Gouda, daar is iedereen het mee eens, maar toch spat de energie er hier van af.
Het bewijs dat je niet altijd een gloednieuw idee hoeft te hebben om iets te laten werken, zolang je het oude idee maar beter uitvoert dan al je voorgangers? Of mag dit toch rechtstreeks in het archief van Joe La Pompe geklasseerd worden? Ik neig naar het eerste, maar ben toch benieuwd naar jullie reacties.
Leuk om weten is ook dat MTVNI laat weten dat het deze interactieve campagne ondersteunt met drie tv-spots, en niet andersom …
Via, en met dank aan mijn fotogenieke collega om zijn gezicht te lenen voor bovenstaande screenshot.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…