Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

MTVNHD: Experience The Music

MTV Networks International promoot MTVNHD, zijn eerste internationale HD-dienst, met een opzwepende interactieve marketingcampagne genaamd ‘Experience The Music’. Dankzij Flashtechnologie en texture mapping in 3D is het Poolse interactieve bureau K2 erin geslaagd muziekfans te laten optreden in hun eigen videoclip, om deze vervolgens te delen met hun virtuele en echte vrienden. Een trucje dat meer belegen is dan oude Gouda, daar is iedereen het mee eens, maar toch spat de energie er hier van af.

MTVNHD

Het bewijs dat je niet altijd een gloednieuw idee hoeft te hebben om iets te laten werken, zolang je het oude idee maar beter uitvoert dan al je voorgangers? Of mag dit toch rechtstreeks in het archief van Joe La Pompe geklasseerd worden? Ik neig naar het eerste, maar ben toch benieuwd naar jullie reacties.

Leuk om weten is ook dat MTVNI laat weten dat het deze interactieve campagne ondersteunt met drie tv-spots, en niet andersom …

Via, en met dank aan mijn fotogenieke collega om zijn gezicht te lenen voor bovenstaande screenshot.