Na 6 jaar radiostilte betreedt worstjesmerk Zwan eindelijk weer de marketingarena, en het doet dat meteen met een sociale campagne. Onder de vlag ‘Echte Momenten, Echte Zwan‘, gaf Zwan twee personages uit zijn nieuwe tv-spot, Alex en Julie, een ‘echt’ karakter door hen op Facebook en Netlog te plaatsen en bezoekers van de nieuwe Zwan.be uit te nodigen hen toe te voegen.
Maar dat is niet alles. Op Zwan.be kan je namelijk jouw échte Zwan-momenten toevoegen, waarop bezoekers van de site vervolgens kunnen stemmen. Wie de meeste stemmen behaalt, wint niet alleen een Wii maar zal in 2010 bovendien het campagnebeeld worden van ‘Echte Momenten, die beleef je met Zwan‘.
Maar waarom vertel ik u dit allemaal? Wel, omdat ik u zou willen vragen om op onderstaande deelnemer te stemmen. En omdat ik u hier tegelijk duidelijk mee wil maken – ook al zullen sociale mediagoeroe’s dit een hoofdzonde vinden – dat zelfs in sociale campagnes een lichte vorm van moderatie geen kwaad kan…
Made by Emakina.
Hat tip to Nico!
Zwan, Echte momenten, echte zwan
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Ik zag riksjabestuurders erin rondrennen in Japan, maar hier zijn…
Philips heeft een vervolg aangekondigd op zijn even verbluffende als…
Op corporate B2B-websites na zijn modewebsites zo goed als altijd…