Wie in Duitsland een bioscoop bezoekt, zal er merken dat de film en de voorafgaande reclame nog steeds wordt ingeleid door een open- en toeschuivend gordijn. Een charmante manier om de magie van de cinema te behouden.
Het is dan ook vreemd dat geen enkele adverteerder er ooit eerder is opgekomen om van dit sleutelmoment gebruik te maken. Kudos aan Euro RSCG om het van de eerste keer meteen ook goed te doen. Het bureau zorgde ervoor dat hun reclamespot voor Weight Watchers altijd als laatste in het reclameblok werd afgespeeld, net voor het gordijn sloot.
Het resultaat is een geslaagd voor/na-effect op het perfecte tijdstip: net wanneer iedereen zijn aandacht opnieuw op het scherm vestigt, én net wanneer iedereen halfweg zijn zakje popcorn zit. Good thinking.
Via
Weight Watchers, Duitsland, voor en na, cinema, bioscoop, before after
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Y&R Zuid-Afrika toverde de spelerstunnel van een rugbymatch om in…
Lang geleden dat ik hier nog eens een goede ambient…
Je komt slechts zelden POS-communicatie op reclameblogs tegen. En da’s…