Peugeot scoort momenteel heel wat aandacht met de Zweedse campagne ‘Take the car‘, een leuke online wedstrijd waarin je met je cursor zo lang mogelijk een Peugeot 308 cc moest vasthouden. Degene die dit het langst volhield, mocht een weekje met de auto toeren. Om er zeker van te zijn dat niemand zijn muis gewoon vastplakte en de deur uit ging, kregen deelnemers tussendoor kleine uitdagingen voorgeschoteld.
Het kwam me voor dat ik dit al ergens anders had gezien, en inderdaad: twee jaar geleden won Volkswagen zilver in Cannes met exact hetzelfde principe voor de Noorse campagne Hands on Challenge, op één detail na. Volkswagen gaf zijn wagen echt weg, in plaats van hem een weekje uit te lenen. Blijkbaar had men toen nog het budget voor echte prijzen en echte ideeën…
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…