Keep it simple, stupid. Een marketing-adagium dat van toepassing zou moeten zijn in alle marketingbranches, maar waar online marketing jammer genoeg slechts zelden in slaagt. Toegegeven, het is een moeilijke stiel. Maar het kan wel. Kijk maar naar Boondoggle‘s nieuwste, The Silent Song. Een poepsimpel spelletje waarin je moet raden wat de persoon achter jou in de auto aan het zingen is. Hoe sneller je het liedje kan raden, hoe meer punten je krijgt. Wie aan het einde van de rit de meeste punten heeft verzameld, wint een Renault Clio Ice Watch. Easy, maar wel verdomd verslavend.
Mooie integratie ook van het sociale aspect: wie een liedje niet snel genoeg herkent, kan het delen met zijn Facebook-vrienden om alsnog een extra kans te krijgen.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…