Als u me vraagt wat mijn favoriete online campagne is, antwoord ik u zonder twijfel Shave Everywhere van Philips (absoluut checken mocht u ‘m nog niet kennen). Met tonnen humor en een klein budget lanceerde de campagne niet alleen de Bodygroom naar de top, maar gaf hij meteen ook meteen ook het startschoot voor de interactieve boom in reclameland (vergeeft u me de hyperbool). Concurrent Wilkinson is dat blijkbaar niet vergeten. Met Ma Garden Party (gezongen door Simonne Elle Est Bonne) probeert de scheergigant het succes over te doen, slechts lichtjes aangepast in een vrouwelijke versie. Bij momenten grappig (“Quand c’est court, c’est plus classe, et plus glamour devant la glace“), maar geef mij toch maar good old Philips. En u?
Bekijk het filmpje hier.
Made by Arthur Schlovsky.
Wilkinson, Ma garden party , Philips, Shave everywhere, Simonne elle est bonne
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
404’s zijn de foutpagina’s die op je scherm verschijnen wanneer…
Press Pause Play is een nieuwe low budget documentaire die…
3D pojection mapping is hot. Niet zo lang geleden plaatste…