← Terug naar de startpagina

Fear Tracker

Er bestaan grosso modo twee manieren om rond een product te communiceren: je focust je op een sterk kenmerk van het product of je doet gewoon iets opvallends en plakt er je merk aan vast.  Doe je het eerste, dan is het wat moeilijker om een leuk en opvallend idee te vinden maar dan blijft je merk langer hangen. Doe je het tweede dan is het al makkelijker om op te vallen maar dan moet je duimen dat iemand ook nog je merk herinnert en niet enkel je leuke idee.

Fear tracker

Dit alles om maar te zeggen dat Volkswagen een zeer sterk voorbeeld van de tweede benadering in het wild heeft losgelaten: Fear Tracker, een hilarische interactieve trailer die de nieuwe Golf GTI moet lanceren. Met behulp van uw toesten kunt u allerlei komische effecten aan de trailer toevoegen, wat hem angstaanjagender maakt. De uiteindelijke baseline rondt af met: “Schreeuw het echt eens uit. Probeer de Golf GTI“.

Fear tracker

In andere omstandigheden had ik zo’n vrijblijvende link met het product niet toegejuichd maar het idee is hier bijzonder goed uitgewerkt, vooral dan in de Franstalige versie. En dan durven we al eens iets door de vingers zien…

Fear tracker

De buzz wordt verzekerd door blogactivering tot in Frankrijk toe en met handige embed-, Facebook- en Twitter-knopjes. Iemand enig idee welk bureau hier achter zit? Ik gok op Emakina.

Update: Niet Emakina dus, maar wel BWAT en 1md. Thanks Vinch!

Hat tip to Nico!

, , ,

gepost in Advergame Comments

Comments

  1. Vinch says:

    Hello! The website is not made by Emakina. It’s a collaboration between 1MD and [BWAT]. More informations here (in french): http://www.woweffect.be/?p=3176

  2. buzz et cie. says:

    Vraiment bien, blogué également ! L’Angleterre a également fait un truc sympa ! http://www.buzzetcie.com/the-gti-project-by-volkswagen/