Reclamejongens lachen al eens graag met hun broodheren, de klanten. Dat is enkel om stoom af te laten, want die klanten halen voortdurend het bloed onder de nagels van de creatieve genieën die reclamebureaus bevolken. Klanten verknoeien namelijk pure kunstwerken door er een groter logo op te knallen of hun merkkleuren op te leggen. Klanten zijn gierig omdat ze hun hele budget voor de komende drie jaar niet willen spenderen aan het geniale interactieve idee van de stagiaire met de grote boezem. De clichés over klanten zijn talrijk.
Maar welke vooroordelen leven er aan de andere kant van het kanaal? Citrus licht een tipje van de sluier met Dear Agency, een campagne vol (surreële en waarheidsgetrouwe) clichés waarin marketingdirecteurs ontslagbrieven wordt aangeboden om hun slabakkende agentschappen buiten te schoppen.
Dear Agency, Citrus, Self promotion
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Ogilvy Brussels was op zoek naar een nieuwe webdesigner die…
Miguel Durao is copywriter bij Fullsixone Portugal. Ooit was hij…
Steeds meer reclamebureaus hebben zich op sociale media gestort om…