Remember ShaveEverywhere.com, de lollige internetcampagne voor Philips’ Bodygroom die vorig jaar overal in het rond gebuzzd werd? Wel, de resultaten zijn binnen, en ze zijn niet van de poes. Advergirl meldt dat maar liefst 60 % van de kopers zegt de Bodygroom te hebben leren kennen via ShaveEverywhere.com.
Volgens diezelfde Advergirl staat er in de New York Times (het artikel is betalend and I’m cheap) dat de Bodygroom er op zijn eentje, in een jaar tijd, in geslaagd is een nieuwe markt aan te boren met een huidige waarde van 10 miljoen dollar. Misschien lichtjes overdreven, maar toch. Not bad, not bad at all. Vive le buzz!
Philips+Bodygroom, Buzz+Marketing, Advergirl, New+York+Times
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Wat doe je als je duurbetaalde guerrillastunt of viralpoging niet…
Sociale-mediagoeroe’s allerhande hebben een nieuw buzzwoord gevonden: Foursquare. Het aantal…
… maakt reclame voor online advertising. Via