1MD, de creatieve wonderboys die vorig jaar al eens uitpakten met een opvallende Facebook Connect-toepassing, doen hun trucje vandaag over met Blue your Friends, een ludieke campagne voor Volkswagen BlueMotion.
De campagne hekelt uw grote aantal vrienden op Facebook, wijst u op de CO2-uitstoot die u veroorzaakt met al uw dagelijkse Facebook-uitwisselingen, en besluit wijselijk dat u beter met Volkswagen Blue motion zou rijden om het milieu te besparen. De vergelijking raakt uiteraard kant noch wal, maar de verwerking van uw Facebook-gegevens in de website maakt het geheel alsnog sympathiek. Of vindt u me nu te mild?
Hat tip to Renaud!
Blue your Friends, Volkswagen Blue Motion, Facebook Connect
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Mobiel internetprovider Three en Wieden+Kennedy hebben met het filmpje Dance…
Securitas lanceert vandaag een sensibiliseringscampagne die smartphone-gebruikers confronteert met onvoorzichtig…
Wat betekenen al die Instagram-foto’s op je tijdlijn nu eigenlijk…