Waarom wassen, parfumeren en kleden mannen zich? Om vrouwelijke aandacht te krijgen. De hele communicatie van Axe is op dit oerfenomeen gebaseerd, en communicaties gebaseerd op oerfenomenen slaan meestal aan. In de meeste campagnes van Axe zijn vrouwen echter weerloze schepsels zonder beslissingsrecht noch -kunde, die massaal aan het zwijmelen slaan bij het detecteren van wat Axe-muskus. Niet zo in deze Axe Hair Crisis Relief, waar 100 vrouwen zelf beslissen of jouw kapsel hen aanstaat op basis van een foto die je uploadt. Het is een kleine (en misschien zelfs onopzettelijke) nuance, maar wel eentje die me aanstaat.
O ja, just for the record: that’s not me.
Made by BBH New York en B-Reel
Via
Axe , Axe hair crisis relief, 100 girls
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…
And what is your score?
100 % of course, duh š