Wasmiddel Tide toert sinds vijf jaar rond met de Lavomatic Mobile, een mobiele wasserette. Op het eerste zicht een leuk ideetje zonder meer, ware het niet dat de Lavomatic halt houdt in rampgebieden als Haïti of New Orleans om de slachtoffers aan propere kleren te helpen.
Amerikanen die de langlopende actie willen steunen, kunnen via de website Tide Loads of Hope hun aankoopbewijs invoeren, waarna het merk 1 euro per aangekochte fles aan de Lavomatic Mobile spendeert. Op 5 jaar tijd zouden er al 32.000 machines gedraaid hebben in de mobiele wasserette.
Sommigen noemen het plat opportunisme, ik vind het een prachtige uitbesteding van marketingbudget dat anders in onopgemerkte tv-reclame zou opgaan. En u, wat denkt u ervan?
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Via
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Miss representation, een organisatie die zich inzet tegen het beëindigen…
Show, don’t tell. Het blijft mijn favoriete reclameregel, en ik…
Het nieuwe tariefplan van Base, BASE Check, is inclusief een…