De films van Aardman kunnen me niet echt raken, maar in online reclame is de studio uitmuntend. Een jaar geleden werkte Aardman al mee aan de leuke papatjes van McCain (de frieten, niet de wanker), vandaag zijn ze terug met de minstens even schattige Tastebuddies.
Maak je klaar voor een alleraardigst rondje advergames in Return 2 Tastebuddyland. Het verhaal: de Tastebuddies zijn uit hun favoriete Robinsons-drankje gevlogen doordat een van hen een flinke boer heeft gelost. Aan jou om hen door een gigantische tuin opnieuw naar het glas op de terrastafel te leiden.
Niet alleen de animaties, de personages en de typografie in dit spel zijn heerlijk. Ook de advergames zelf zijn zeer geslaagd, afwisselend en van een behoorlijk niveau. Misschien zelfs in die mate dat ze te moeilijk zijn voor het duidelijk jeugdige doelpubliek. Maar laat dat vooral uw pret niet bederven.
Made by BBDO en Aardman.
Return 2 Tastebuddyland, Tastebuddyland, Tastebuddies, Robinsons, Advergame, Aardman
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…