Mensen zijn immuun voor leed op televisie. Hoe maak je een ver-van-mijn-bed-show dan tastbaarder? Simpel, je brengt het leed dichter bij het bed.
Leo Burnett kreeg de opdracht van het Rode Kruis in Argentinië om de bewoners van Buenos Aires te sensibiliseren voor de overstromingen in het noorden van het land. Het bureau bouwde daarom een huis in een meer naast een drukbezocht toeristisch centrum, met daarnaast een sobere call to action en een telefoonnummer. Het Rode Kruis kreeg meer dan 60.000 oproepen binnen en zag het aantal donaties stijgen.
Via
Red Cross Argentina, Flood, ambient advertising, non profit
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Miss representation, een organisatie die zich inzet tegen het beëindigen…
Iedereen weet dat het onrecht in de wereld schandalig is,…
Y&R Zuid-Afrika toverde de spelerstunnel van een rugbymatch om in…