Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Ogilvy zoekt beste verkoper ter wereld

Wist u dat David Ogilvy zijn carrière is begonnen als huis-aan-huisverkoper van keukenovens? Hij deed zijn job zo goed dat het bedrijf hem vroeg een handleiding te schrijven voor hun verkopers. Tegenwoordig heeft OgilvyOne Worldwide blijkbaar zelf een tekort aan degelijke verkopers, want het bureau heeft een klopjacht uitgeschreven: “The search for the world’s greatest salesperson”.

Ogilvy_Salesperson

Om deze ronkende titel in de wacht te slepen, moeten deelnemers een video insturen met hun salespitch voor… een baksteen. Want wie een baksteen kan verkopen, kan alles verkopen. De wedstrijd wordt aangekondigd via een Youtube-pagina met een hele resem grappige filmpjes en een Facebook Page gewijd aan de baksteen. De finalisten worden naar het reclamefestival van Cannes overgevlogen waar de uiteindelijke winnaar zal bepaald worden.

En de beloning voor de beste verkoper van de hele wereld? Een job van drie maanden bij Ogilvy. Hmm. De (f)lauwe hoofdprijs resulteert dan ook in nog veel flauwere kandidaten. En the world’s greatest salesperson? Dat is nog steeds David Ogilvy zelve, die zich nu waarschijnlijk omdraait in zijn graf.

Hat tip to (alweer) Lamazone!