Greenpeace heeft Volkswagens succesvolle Superbowl-spot gespooft om de duistere zijde van de autobouwer bloot te stellen. Volgens Greenpeace verzet Volkwagen zich ondanks zijn groene imago tegen de groeiende consensus in Europa om de uitstoot van broeikasgassen met 30% in plaats van 20% te verlagen tegen 2020. Een doelstelling waar bedrijven als Unilever, Sony, Ikea en Philips zich wil al achter hebben geschaard. Wie dat wenst, kan zich op VWdarkside.com aansluiten bij de Rebellie van de Jedi om Volkswaegn van de duistere zijde af te keren.
Via
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Herinnert u zich deze alomtegenwoordige reclame van TBWA voor de…
Neem een kleuter, zet hem voor een marshmallow en zeg…
Heerlijke spoof op de Bravia Balls van Sony. Bekijk het…