Hoe toon je de gevolgen van de opwarming van de aarde? Greenpeace deed het tot nu toe met beelden van overstromingen en verdrinkende ijsberen. Vandaag kiest de organisatie voor een beeldloze aanpak met GreenTube, een reeks sobere clips op maat van YouTube, waarbij de rode tijdsbalk van de YouTube-speler een hoofdrol in de clip krijgt toebedeeld. Een geniale vondst van AlmapBBDO. Merk ook op hoe ze de hele reeks aan elkaar hebben verbonden door links op de video’s te plaatsen.
Bekijk het filmpje bij deze blogpost hier.
Via
Greenpeace, GreenTube, YouTube
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier…
De Zuid-Amerikaanse operator Claro speelt prachtig in op de verlangens…
Deze Portugese campagne voor Windows 8 hebt u vast al…