De nieuwe Got Milk? campagne is uit. En ze is extreem seksistisch. En extreem grappig. Het centrale idee achter de ‘Everything I Do Is Wrong‘-campagne is de bewering dat melk het PMS-syndroom zou kunnen milderen. Geen idee of dat klopt, maar het is alleszins goed uitgewerkt. Prints met headlines als “We can BOTH blame myself” en “I apologize for letting you misinterpret what I was saying” verwijzen naar de minisite Everything I Do Is Wrong. Die trackt het globale PMS-niveau en helpt mannen de meest kritische momenten te overleven met een applicatie die je ogen meelijwekkender maakt, een personaliseerbare video met kittens waarmee je je excuses kan aanbieden, een gps-tracker om zo snel mogelijk melk te vinden en nog tal van andere grappen en grollen. Grollen die ongetwijfeld in het verkeerde keelgat gaan schieten bij het sterke geslacht, wat me dan ook doet betwijfelen of dit wel een slimme zet was. Slimme zet of niet, ik heb toch maar even zitten gniffelen.
Ook de prints zijn even fout als grappig.
Bekijk alle prints na de klik. En laat daarna via de commentaar weten wat jij nu eigenlijk van deze campagne vindt. Geslaagd of niet? Ik ben benieuwd!
Made by Goodbye, Silverstein & Partners.
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Miss representation, een organisatie die zich inzet tegen het beëindigen…
Iedereen weet dat het onrecht in de wereld schandalig is,…
404-pages zijn de beruchte foutmeldingen op websites die surfers te…