Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Gazet Van Antwerpen stunt met liefdesbrief

Wim’s vrouw haalde enkele dagen geleden onderstaande handgeschreven enveloppe uit de bus, gericht aan haar man. De vermelding Persoonlijk weerhield er haar van hem zelf open te maken, hoe graag ze ook wou.

Enveloppe GVA

Toen haar man thuiskwam, duwde ze hem meteen de brief onder de neus en vroeg hem uit. Arme Wim wist natuurlijk van niets. Toch werd de vrouwelijke intuïtie van zijn eega bevestigd: het was een persoonlijke liefdesverklaring. (Doorklikken voor High Res)

Liefdesbrief Gazet Van Antwerpen

De persoon achter de brief had zelfs de moeite gedaan een website op te dragen aan Wim, met Wim’s naam in de url.

Gazet van Antwerpen is mijn type

Op de website kon Wim een persoonlijkheidstestje afleggen, waaruit bleek dat hij dezelfde persoonlijkheid had als diegene die hem de brief had geschreven: Gazet van Antwerpen.

Om dat te vieren, bood de krant hem een gratis krant aan of een goedkoop abonnement.
Wim en zijn vrouw waren zo onder de indruk, dat ze de brief aan al hun collega’s en vrienden lieten zien. En dat noem ik nu prachtige, originele en bijzonder effectieve communicatie.

Al kan ik me wel inbeelden dat dit soort brieven ook gezinsdrama’s kan veroorzaken, indien ze in de verkeerde handen terechtkomen. Maar ook dat jaagt de verkoop van GVA de hoogte in…

Kan iemand me nú zeggen wie dit gemaakt heeft?

Update: Renault Nederland deed enkele maanden geleden iets gelijkaardigs voor zijn Twingo, maar dan zonder de actie te ondertekenen. Gevolg: echtelijke ruzies, tal van boze reacties en een tweede brief waarin de marketingafdeling haar nederige excuses aanbood. Dit nieuws verscheen in de GVA. Zouden ze de mosterd daar gehaald hebben?

Update: Made by Proximity BBDO

, , , , , ,

2 Discussions on
“Gazet Van Antwerpen stunt met liefdesbrief”
  • Nicolas,
    Ik ben gecharmeerd door je reactie. De male/female actie heeft inderdaad heelwat emoties losgeweekt. Zo was de campagne ook bedoeld en dat is ook waar Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg voor staan: elke dag werken aan een krant die niet alleen mensen in beweging wil/kan zetten, maar ze ook gevoelsmatig wil raken, beroeren. Daarnaast streven we naar interactie met de lezer. En ik kan je verzekeren dat we daarin optimaal geslaag zijn. Meer nog … het spel is nog niet over!
    Bart Klaps
    Manager Krantenverkoop
    Concentra Media

  • beste Bart,

    deze “stunt” werd zo’n kleine 9 jaar geleden als een gedaan door jullie collega’s van Vacature. Het was toen een postcard met .. inderdaad ook een persoonlijke url… en in ene handgeschreven stijl.

    vernieuwend?

    mvg,

    sven