Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Firefox 3.5 doet het met vingervlugge UGC

Benauwend druk is het hier weer, zowel op als naast het werk. Toch wil ik u even deze lanceringscampagne voor Firefox 3.5 onder de neus schuiven. De nieuwe Firefox zal sneller zijn dan ooit te voren en tracht dat te benadrukken met een UGC-campagne waarin gebruikers worden gevraagd iets, eender wat, bijzonder snel uit te voeren. Momenteel prijkt er een gigantisch snelle handenklapper en een behendige stapelaar op de campagnepagina. De ingezonden video’s zullen vervolgens gebundeld worden in één groot promotiefilmpje.

Firefox

Is dit vernieuwend? Belange niet. Is het dan bijzonder mooi gebracht? Ook al niet. Waarom staat het hier dan? Omdat het wérkt. En vooral omdat ik me afvraag waaróm het werkt: waarom slagen sommige merken erin hun aanhangers warm te maken voor UGC en roepen anderen in de woestijn?

Via

, , ,

1 Discussion on “Firefox 3.5 doet het met vingervlugge UGC”
  • Dat dit niet vernieuwend is voor de grotere bedrijven, oké. Maar iets wat steeds wordt vergeten, hier in België, is de kloof tussen de grote jongens (vaak internationaal (verankerd)) en de rest van dit land, de (K)KMO nog enorm groot en diep! België is en blijft een KMO-land, like it or not. En naar KMO-normen is het hengelen naar UGC, op dergelijke wijze, nog heel vernieuwend of op z’n minst fris. Dus daarom alleen al vind ik je post de moeite! 😉