iPhone app’s passeren hier niet vaak de revue, niet alleen omdat ik geen iPhone bezit (take the hint, marketeers) maar vooral omdat ze marketinggewijs vaak oninteressant zijn. Drinkspiration, een nieuwe app van Absolut Vodka, lijkt me echter andere koek.
De iPhone app van Absolut helpt je een cocktail te kiezen op basis van je humeur, smaak- of kleurvoorkeur, je locatie, het weer, het geluidsvolume in je omgeving en nog veel meer. Suggereert de app een drankje dat je barman niet kent, dan kan je hem meteen het recept tonen.
Met de ingebouwde gps kan je bovendien checken wat er in je omgeving of aan de andere kant van de bol wordt gedronken, en je kan je drankje natuurlijk onmiddellijk delen via Twitter of Facebook.
Perfecte timing van Absolut en goed doordacht. De app is immers verdraaid nuttig voor iedereen die nooit kan kiezen op de kaart, heeft sociale vleugels en heeft net genoeg merkaanwezigheid om niet intrusief te zijn en toch geregeld de brand awareness op te frissen. Dit wordt geheid een zomers succesje. Wedden voor een iPhone?
Drinkspiration, Absolut, iPhone
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Aan alle reclamebonzen die dit lezen: hebt u nog wat…
Ik vind het principe achter QR-codes erg interessant, maar QR-codes…
Wie me al langer volgt, weet dat ik dol ben…