Communicatie rond het milieu maakt vaak gebruik van schoktherapie. Logisch ook, we zitten immers echt in een nauw schuitje. Jammer genoeg schuilt het gevaar achter de hoek dat de doelgroep hier even immuun voor wordt als rokers voor afschrikwekkende foto’s. Daarom vind ik deze campagne zo goed.
Telkens iemand dit Australische bushokje binnenstapte, kreeg hij bovendien een klein applausje te horen. Positive enforcement heet dat dan, oftewel: een deugddoend klopje op de schouder.
Made by Marketforce.
Via
Environment, milieu, bus shelter, bushokje
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Ik ben één van die mensen die het reclamecliché “Zet…
Ieder jaar moet de SPCA een nieuwe thuis vinden voor…
Er zijn maar twee dingen waar ik slechts moeilijk aan…