Je kan je consumente een mooie spiegel voorhouden waarin ze zichzelf ziet als een aantrekkelijk model met honderden vrienden en een sexy lief, of je kan haar vertellen dat ze een varkentje is dat dringend wat gewicht zou mogen verliezen wil ze aan een lief raken. Vreemd genoeg koos Casio in Japan voor die laatste optie om zijn nieuwste gsm te promoten.
De nieuwe Casio W61CA is namelijk een echte sportgsm mét caloriemeter. En bovendien bevat hij een 5 megapixel camera. Dus je kan er eerst gewicht mee verliezen en vervolgens knappe foto’s van jezelf mee maken. Of zoiets. Rare jongens, die Japanners. Maar ze maken wel leuke minisites.
Via
Casio, Casio W61CA, piggie, pig, advergame, Japan
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…
Iedereen weet dat computervirussen bestaan, maar niet iedereen kent het…