Sinds de Freeze-hype, niet-commerciële acties waarbij een groep mensen plots versteende in een publieke ruimte, blijven er guerrillacampagnes binnenstromen waarbij merken op eenzelfde wijze de aandacht trekken. Wat ik tot nu toe alleen maar kan toejuichen, want de acties zijn telkens ludiek en aanstekelijk.
Dit keer stuurde Roy van Commpas me de volgende actie toe:
Klik hierom het filmpje te bekijken
Studenten die zich aanmeldden op www.bress.nl, de website van de Bredase Studenten Sportstichting, mochten een jaar gratis douchen bij de stichting. Om de promotie bekend te maken, stuurde Compass tientallen schaarsgeklede jongeren de straat op.
De actie werd opgevolgd door een tweede guerrilla in scholen waarbij enkele studentes, wederom gehuld in een handdoekje, sponzen uitdeelden waarop de promotie stond afgedrukt.
Made by Commpas.
Bress, Bredase Studenten Sportstichting, guerrilla, naakte studenten
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Ogilvy schitterde hier een week geleden al met een bijzonder…
Leuk ideetje voor de volgende verkiezingen: een Denemarkse skateboardshop heeft…
Legbatterijen zijn een gruwelijke werkelijkheid waar iedereen van op de…
te gek!