Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

You choose, we fire: welke werknemer ontslaat u?

Iedereen voelt de crisis, niet in het minst de reclamebureaus. Overal worden werknemers bij trosjes op straat gezet. Ook So Nice, de zelfverklaarde buzz producers, ontspringen de dans naar eigen zeggen niet. Het reclamebureau moet eind januari een werknemer ontslaan. Met dit verschil dat So Nice ons laat beslissen welke werknemer eind januari zonder werk zal zitten.

SoNice

Op You choose, we fire kan je kiezen uit 8 werknemers die poseren met de blik van een geslagen hond. Duidelijk een buzz ter zelfpromotie van het bureau. Een buzz die volgens mij ook kans heeft om aan te slaan. Maar ten koste van wat? Lachen met de crisis is ok, maar lachen met de mensen die in de afgelopen maanden op straat zijn gegooid lijkt me beduidend minder koosjer. Wat denkt u van deze campagne?

, , , ,

6 Discussions on
“You choose, we fire: welke werknemer ontslaat u?”
  • Net doordat deze site heel erg op randje is zal de buzz aanslaan, denk ik.

    Als er met de medewerkers op voorhand open gecommuniceerd is omtrent deze actie vind ik dit eigenlijk wel kunnen. Ik denk ook wel dat het aantal negatieve stemmen ook niet erg zal meetellen in de beslissing omtrent wie er uiteindelijk jammer genoeg zijn job zal verliezen. (Anders heb ik een goede tip: span met 7 samen en roep al je vrienden op om dezelfde buiten te stemmen)

    De reclame sector is een sector die wellicht nog harde klappen gaat krijgen de komende jaren, maar het lijkt mij wel zowat de enige sector waar de werknemers openstaan om op deze manier om te gaan met de crisis.

  • Ik denk eerder dat het een buzz om de buzz is, maar dat er niets van waar is. Denk je echt dat ze het zouden aandurven om iemand op zo’n manier buiten te werken? Volgens mij gaan ze in januari aankondigen dat het allemaal maar om te lachen was, of dat het zo veel beter gaat met Sonice dat ze mensen aannemen in plaats van buitengooien. Of iets dergelijks. Denk je niet?

  • moest ik één van die 8 zijn, dan zou ik daar toch niet voor een fotoke gaan poseren. dat riekt inderdaad van uren ver naar buzz om de buzz … ik hoop alleen voor hen dat ze niet écht gaan moeten ontslaan binnenkort … want dan zou het toch allemaal niet So Nice meer zijn …

  • Ik geloof hier niks van, ik heb deze artikel op een Albanese krant gelezen, dus jij ziet hoe ver deze reklame gegaan is. Het is puur reklame.

  • …ik vind het wel geslaagd van een klein agentschap om zoveel bekijks te krijgen in tijden dat het slecht gaat. Echt slim omgegaan met die crisis en zo zichzelf dus in de kijker gezet. Misschien moeten ze binnenkort nog aannemen ipv ontslaan… ze zijn nu alvast wel wat beter gekend door grotere agentschappen die hen straks als kleine flexibele en slagvaardige organisatie zullen kunnen gebruiken…