Buzzing Bees

Dagelijkse Dosis Creatieve Communicatie

Wie is Bob?

Ik ben een fan van de Bob-campagne. Niet alleen omdat ik regelmatig in beschonken toestand mijn sleutels afsta, maar ook omdat het één van de weinige reclamecampagnes is die erin geslaagd is het dagelijkse leven te infiltreren, en bovendien ook nog voor een goed doel. En ook wel een beetje omdat de twee mannen die Bob hebben uitgevonden op enkele meters van mijn bureau zitten.

Wat ik echter niet wist, was dat ook onze Noorderburen Bob kennen en gebruiken. En goed zelfs. Kijk maar naar de net gelanceerde Facebook-apllicatie Wie is Bob van Veilig Verkeer Nederland. Daarmee kunnen vrienden hun evenementen plannen, en direct bepalen wie wanneer als Bob optreedt en zijn of haar andere vrienden veilig thuisbrengt.

Bovendien krijg je iedere keer dat je je opgeeft als Bob punten, en iedere keer dat je je vrienden veilig thuisbrengt evenzeer. Hoe meer punten je verzamelt, des te groter is de kans op mooie prijzen. Zo kun je via de applicatie iedere maand een gloednieuwe iPad winnen, maar bijvoorbeeld ook ritjes in een limousine. Een prachtige manier om het Bob-kameraadschap aantrekkelijker te maken.

Made by Johnny Wonder.