City marketing saai? Niet in Rotterdam, dat zich tegenwoordig als jongerenstad bij uitstek positioneert met een nieuwe gaming-techniek: ‘Vocal gaming‘. In Rotterdam en de Brullende Bolides moet je beheerst in de microfoon van je pc brullen om je racewagen zo snel mogelijk door de straten van Rotterdam te laten scheuren. Brul je te hard, dan ontploft je motor.
Echt nieuw is het allemaal niet. Ik herinner me een leuke Franse campagne die net hetzelfde deed voor een motormerk, al vind ik die even niet terug. Wie hem wel weet zitten, mag de link altijd in de comments plaatsen. Wel leuk is het feit dat je jezelf brullend kan filmen met de webcam (en zo alsnog een prijs winnen), evenals de retro vormgeving in de stijl van Michel Vaillant en de aanwezigheid van Brullende Bolides op allerlei evenementen. Knap werk van IN10!
Via
Brullende Bolides, Vocal Gaming, Rotterdam, City Marketing, Advergame, Michel Vaillant
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
Aan alle reclamebonzen die dit lezen: hebt u nog wat…
Het gebeurt niet vaak dat ik hier eigen werk plaats,…
Hoe maak je reclame voor condooms in het taboerijke Midden-Oosten?…