Renault lanceert zijn Mégane Coupé met een opmerkelijke campagne. Naast de klassieke above heeft het automerk immers een roadtrip doorheen Europa op poten gezet, die sinds vorige week vrijdag gedurende vier weken te volgen is via de ‘Very Good Trip’ website.
Acht teams uit evenveel Europese landen doorkruisen elke week een ander land. Tijdens die wekelijkse trip krijgen de kandidaten proeven voorgeschoteld die hun creativiteit en lef zal testen. Iedere etappe wordt uiteraard gefilmd en verschijnt op de website in de vorm van dagelijkse filmpjes (check de Belgen hier) en een filmpje van de week, de Very Good Trip.
In totaal zal 13 uur beeldmateriaal worden uitgezonden via VeryGoodTrip.Renault.com. Daarnaast kan de roadtrip ook gevolgd worden via Renault.tv, via een Facebookpagina en via de satellietzenders van Canalsat en Sky Guide. Het winnende team is niet het team dat in de meeste proeven slaagt of de landen het snelst doorkruist, maar wel het team dat de meeste stemmen kan ronselen voor zijn uitzendingen op de website. De winnaars winnen een Mégane Coupé Cabriolet en een Renault Wind, plus één jaar brandstof en verzekering.
Echt spannend is het allemaal niet, maar het is wel leuk om te zien hoe een adverteerder verkozen heeft om zelf een realityreeks op te starten in plaats van er eentje te sponsoren. Nu nog degelijke programmamakers vinden…
Buzzing Bees is mijn blog. Ik ben freelance copywriter en eigenaar van Het Teksthuis. Wanneer ik geen copy, redactie of vertalingen aan het uitbroeden ben, hou ik mijn vinger hier aan de reclamepols. Zelf een leuke campagne gezien of gemaakt? Aarzel niet me te contacteren!
In het kader van zijn maandelijkse ‘Rethink’-katern vroeg Icon Magazine…
Baseline: “Free-thinkers wanted. vw.co.za/careers”. Bekijk de andere versies hier:
Orange Cinéma Séries in Frankrijk verwent liefhebbers van tv-series met…