← Terug naar de startpagina

Tiny / Martine: oude vs nieuwe communicatie

Eén van de grootste buzzes van dit najaar in de Franse blogosfeer was zonder twijfel de aangepaste covers van de bekende Tiny-boekjes (Martine in het Frans). Talloze bloggers pasten de titel van een boekje op hilarische wijze aan.

Er was zelfs een website waarmee je de cover makkelijk kon veranderen zonder te hoeven Photoshoppen. Jammer genoeg heeft Casterman, de uitgeverij van de Tiny-boekjes, de maker van Martine Cover Generator gevraagd de boel te sluiten, met verontwaardigde bloggers tot gevolg. Zelfs Libération en Le Figaro hebben een artikel aan de sluiting gewijd. Goede zet van Casterman of niet?

Ene  u welgekende Michel heeft de trend nu post-mortem opgepikt en geeft er een Vlaamse draai aan. Casterman heeft het nog niet in de gaten, maar de uitgever van het spel ‘Tiny op de boerderij‘ voor Nintendo DS is wél bij de pinken. Hij daagt bloggers uit een zo origineel mogelijke bewerking van de cover in de comments van zijn blog te plaatsen. De leukste bijdrage wint een exemplaar van het spel. Houbi heeft alvast een pareltje gepost.

Tiny

En dan vraag ik me af: welke strategie is de goede? Die van Casterman? Of die van Nintendo?

Via

, , , , ,

gepost in Branding, Buzz, PR Comments